Login or Sign Up
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Global Forums > New Members Introductions > Hard landing in Geneva
 
Only members can see photos
Only members can see names and photos
Hard landing in Geneva

Hi everybody.


I am a Brazilian middle-agend guy, professor of (heterodox) Economics, just arrived in Geneva to work at the UNCTAD/United Nations. 


Hiking, jazz and classical music - and comics! - among the main interests.


Basic and urgent need: a room for the next week (starting on Monday, 28th). It seems that because of the Geneva Motor Show (oh, cars do not interest me at all...) all hotels are sold out and the appartment I have rented will be free only after that... (I am a tidy, calm, discrete, cooperative fellow, by the way!)


English, French, (some) Spanish, and (a hint of Italian) spoken, besides Portuguese (of course...). Very bad at mimics, though.


Cheers,

The text you are quoting:

Hi everybody.


I am a Brazilian middle-agend guy, professor of (heterodox) Economics, just arrived in Geneva to work at the UNCTAD/United Nations. 


Hiking, jazz and classical music - and comics! - among the main interests.


Basic and urgent need: a room for the next week (starting on Monday, 28th). It seems that because of the Geneva Motor Show (oh, cars do not interest me at all...) all hotels are sold out and the appartment I have rented will be free only after that... (I am a tidy, calm, discrete, cooperative fellow, by the way!)


English, French, (some) Spanish, and (a hint of Italian) spoken, besides Portuguese (of course...). Very bad at mimics, though.


Cheers,


Antonio MacedoFeb 23, 2011 @ 07:26
Your Reply:
Reply  Reply With Quote  Thank Poster
! Report to Admin
 
5 Replies | 930 Views      |  Send to friend
 
Only members can see photos
Only members can see names and photos
Re: Hard landing in Geneva
Post 1

Oi Antonio,


Eu tambem acabei de chegar em Geneva e estou procurando casas para alugar.


Boa sorte com o trabalho e espero que voe encontre um teto logo.


Maraisa


 

The text you are quoting:

Oi Antonio,


Eu tambem acabei de chegar em Geneva e estou procurando casas para alugar.


Boa sorte com o trabalho e espero que voe encontre um teto logo.


Maraisa


 


Maraisa McCarthy, Feb 25, 2011 @ 11:29
Your Reply:
Reply  Reply With Quote  Thank Poster
! Report to Admin
Only members can see photos
Only members can see names and photos
Re: Hard landing in Geneva
Post 2

http://www.nautiljon.com/boutiques/geneve/au+paradoxe+perdu,475.html


Here's a link to a comic book store, Au Paradox Perdu, 3 Place de Grenus, near the Manor department store...Cool

The text you are quoting:

http://www.nautiljon.com/boutiques/geneve/au+paradoxe+perdu,475.html


Here's a link to a comic book store, Au Paradox Perdu, 3 Place de Grenus, near the Manor department store...Cool


Translator, Feb 25, 2011 @ 12:37
Your Reply:
Reply  Reply With Quote  Thank Poster
! Report to Admin
Only members can see photos
Only members can see names and photos
Re: Hard landing in Geneva
Post 3

Hi


Great hint, thank you very much! I just can't live without comics...


Cheers,


Antonio

The text you are quoting:

Hi


Great hint, thank you very much! I just can't live without comics...


Cheers,


Antonio


Antonio Macedo, Feb 25, 2011 @ 17:40
Your Reply:
Reply  Reply With Quote  Thank Poster
! Report to Admin
Only members can see photos
Only members can see names and photos
Re: Hard landing in Geneva
Post 4

Oi, Maraisa


A coisa pode ser bem complicada mesmo, no início. Eu já fiquei em dois hotéis diferentes, mudo na segunda - mas só por um mês - para um apartamento e, no início de abril, para o apartamento que aluguei por mais cinco meses... 


E você, como está sua busca? Há uma boa quantidade de ofertas no glocals. Sem o site, a coisa teria sido muito mais complicada para mim.


Abraço,


Antonio

The text you are quoting:

Oi, Maraisa


A coisa pode ser bem complicada mesmo, no início. Eu já fiquei em dois hotéis diferentes, mudo na segunda - mas só por um mês - para um apartamento e, no início de abril, para o apartamento que aluguei por mais cinco meses... 


E você, como está sua busca? Há uma boa quantidade de ofertas no glocals. Sem o site, a coisa teria sido muito mais complicada para mim.


Abraço,


Antonio


Antonio Macedo, Feb 25, 2011 @ 17:41
Your Reply:
Reply  Reply With Quote  Thank Poster
! Report to Admin
Only members can see photos
Only members can see names and photos
Re: Hard landing in Geneva
Post 5

Oi, Maraisa


A coisa pode ser bem complicada mesmo, no início. Eu já fiquei em dois hotéis diferentes, mudo na segunda - mas só por um mês - para um apartamento e, no início de abril, para o apartamento que aluguei por mais cinco meses... 


E você, como está sua busca? Há uma boa quantidade de ofertas no glocals. Sem o site, a coisa teria sido muito mais complicada para mim.


Abraço,


Antonio



 

The text you are quoting:

Oi, Maraisa


A coisa pode ser bem complicada mesmo, no início. Eu já fiquei em dois hotéis diferentes, mudo na segunda - mas só por um mês - para um apartamento e, no início de abril, para o apartamento que aluguei por mais cinco meses... 


E você, como está sua busca? Há uma boa quantidade de ofertas no glocals. Sem o site, a coisa teria sido muito mais complicada para mim.


Abraço,


Antonio



 


Antonio Macedo, Feb 25, 2011 @ 17:41
Your Reply:
Reply  Reply With Quote  Thank Poster
! Report to Admin
5 Replies | 930 Views      |  Send to friend
 
 
 
Feedback Form